





PRESSEMELDING – 13. MARS 2020 06:30
Siden 2014 har Årets bidrag innen bærekraftig merkevarebygging blitt valgt ut i det svenske markedet i forbindelse med den årlige prisutdelingen i Sustainable Brand Index – Europas største merkevarestudie om bærekraft. I 2020 lanseres prisen «Årets bidrag» på det norske markedet.
Prisen har som mål å oppmuntre og synliggjøre bærekraftsarbeid og kommunikasjon som gjør en forskjell for mennesker, samfunn eller miljø. Alle kan nominere et bidrag, en kampanje, en lansering eller et spesifikt produkt. Juryen vurderer deretter hvilket bidrag som best oppfyller kriteriene som ligger til grunn for utmerkelsen.
Det grunnleggende kriteriet er at bidraget eller innsatsen det gjelder har et preg av nyskapning og innovasjon samt fokus på fremtiden. I tillegg må følgende fire kriterier oppfylles på best mulig måte:
Totalt ble det nominert 19 ulike bidrag som juryen har gjennomgått i forhold til det grunnleggende kriteresett. Juryen har særlig vektlagt innsats knyttet til nyskapning og innovasjon samt fokus på fremtiden. Av de totalt 19 bidragene har juryen kommet frem til at følgende bidrag oppfyller kriteriene best:
Vinneren vil bli offentliggjort 18. Mars kl. 07.00.